Tips Tricks

Konkurs ficzery-bajery

Na pewno jest wiele funkcji na Blipie, które nie są zbyt oczywiste i trudno do nich dotrzeć początkującym użytkownikom. Chcielibyśmy stworzyć jak najdłuższą i jak najciekawszą listę "tipsów" Blipowych. Zastanów się przez chwilę i pomyśl: czego może nie wiedzieć początkujący użytkownik Blipa? Jakie funkcje są fajne, ale przemknęły przez Bliploga i (aż dziwne!) mało osób z nich korzysta? Co Ciebie samego zaskoczyło (pozytywnie)?

Napisz własne "tipsy" dla użytkowników Blipa. Zasady są takie:

  1. Piszemy maksymalnie skrótowo: jedno, góra dwa zdania. Jak najprościej. Tak, żeby użytkownik przeczytał i pomyślał: "o, faktycznie! super! tak zrobię!" Ograniczenie do 160 znaków obowiązuje!
  2. Jeżeli opisujemy jakąś funkcjonalność dostępną w menu, linkujemy do niej (jeśli
  3. Możemy także dawać dobre rady dotyczące Blipa jako takiego :) niekoniecznie opisywać funkcje.

Załóżcie własną stronę na tym wiki, tam spiszcie tipsy, a potem wyślijcie do nas linka.

Możecie też wysyłać propozycje na lp.pilb|pilb#lp.pilb|pilb KONIECZNIE podając swój nick i tytułując maila ficzery-bajery lub przez formularz kontaktowy.

Inna opcja: na Blipie. Tagujemy #tips.

5 (pięć) koszulek czeka, dla osób, które przyślą najciekawsze tipsy. Konkurs kończymy w niedzielę o północy (chyba, że przedłużymy ;) Wyniki tutaj, w następnym tygodniu.

Przykłady:

  • Możesz obsługiwać Blipa bez wchodzenia na stronę: przez komunikator, za pomocą specjalnych poleceń.
  • MMSy mogą zawierać nie tylko zdjęcia ale także filmy nakręcone komórką.
  • Możesz bardzo łatwo sprawdzić, kto z Twoich znajomych z listy kontaktów Gadu-Gadu jest na Blipie
  • Jeśli mówisz o kimś, kto już jest na Blipie, zapisz jego nick jako ^nick, Blip zrobi linka do jego kokpitu.
  • Bliplog zbiera wszystkie Twoje statusy, nie zapisuje za to wiadomości kierowanych. Możesz zmienić jego wygląd!
  • Z daleka od komputera? Mobilna, przystosowana do komórek wersja Blipa ma adres m.blip.pl
  • Blip nie ma sensu, jeśli nie ma na nim Twoich znajomych. Tak, Twoich. Zaproś ich.
  • Blip ma swoją wiki, redagowaną przez użytkowników.
  • Czytaj bloga Blipa i koniecznie obserwuj użytkownika bliplog
  • Tipsy, które właśnie czytasz, wymyślili użytkownicy Blipa, żeby Tobie pomóc.
  • Możesz wysłać prywatną wiadomość do użytkownika, poprzedzając jego nick znakiem >. Wiadomość będzie zapisana na Twoim kokpicie. Jeśli chcesz wysłać wiadomość, która nie jest rejestrowana, poprzedź nick użytkownika znakami »

Kto-da-więcej?

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License